09 de març 2009

ARBOLÍ: EL DARD

Un diumenge més anem de "descobriment" a una zona nova per nosaltres: el Dard a l’Arbolí. Aquest cop ens acompanyen la Gemma i el Pol. Tots nosaltres hem anat molts cops a l’Arbolí, però sempre als sectors més típics i propers al poble. Aquest cop ens decantem per anar a treure el cap pels cingles que pengen sobre la carretera del Coll d’Alforja. Aquestes parets serien la prolongació natural del cingle que ve de La Mussara i les seves característiques són similars: calcari excel·lent, força compacte i vertical, amb escalada predominantment tècnica sobre regletes i algun canto esporàdic més gran. També, com a La Mussara, trobem alguna fissura d’escàndol. La zona del Dard la podem dividir en tres sectors: dos de petitons i bastant anecdòtics situats a un nivell superior, i el sector principal a un nivell més baix.

Sector Dalt dreta i Gemma a Saki a Sako (6b)

Els dos primers són bastant prescindibles, però el principal és un sector cinc estrelles: una immensa tàpia desplomada amb tonalitats grises i rogenques i amb un bon grapat de vies llargues entre el 6c+ i el 8a+. Afortunadament pels més modestos, a l’extrem esquerra d’aquesta paret hi ha un bonic raconet amb 5 vies entre el V+ i el 6b+ també boníssimes.

Nosaltres, al no conèixer la zona, vam començar pel sector dalt dreta, doncs ens va semblar millor per escalfar, però no val massa la pena. Són cinc vies molt semblants de 15 metres i força fines, de les quals vaig fer:

-Pilot automàtic, V+
-Bailando con lolos, 6a+
-Psicotropical, 6a+
-Saki a Sako, 6b

Tot seguit vam anar cap al sector principal, amb un caminet força entretingut i brut, per canviar de sector (el camí que va directament al sector principal és molt millor!) i allí vam fer:

-No ens atossiguis, 6a+, 22m, 9 parabolts, (***). Impressionant fissura bavaresa, probablement la millor que he fet en escalada esportiva.

Pol a No ens atossiguis (6a+)

-Kagamànecs, 6b, 23m, 10 parabolts, (***). Magnífica placa de regletes.

-Ford Mercury, V+, 20m, 9 parabolts, (**). Una altra placa regletera i més tombadeta amb algun pas força llarg i un de sensiblement més difícil (6a!?)

-Aleluya, 6b, 20m, 10 parabolts, (**). Més del mateix.

Jo mateix a Kagamànecs i Aleluya, totes dues 6b

Dir també que només la Gemma va tenir valor d’atrevir-se amb alguna via del sector central: concretament Foc als peus, 6c+ que va encadenar, i Mistyflowers, 7a que va estar a punt.

Un cop més ha quedat demostrat que per més anys que escalem, al nostre país sempre ens quedarà algun raconet increïble per descobrir!

PGB ha dit...

Molt bon sector no? I que espectacular la fisura-bavaresa! WOW!

El tema és el de sempre, ara Arbolí no està de moda, en canvi es porta més Calders, Santa Linya, Rodellar, Margalef... i tothom està allà!
Només cal veure quants "extres" surten a les vostres fotos i comparar-ho amb les fotos d'altres zones ;)

Feia dies que no et llegiem!

Fernando ha dit...

Hi,
El Dard es un buen lugar para el invierno.
La Mystiflowers es un 7a durillo (7a/a+ para mi gusto). Se me rsistió. A ver si lo encadena. Había un paso en medio que creo que es mejor para gente alta..
Salu2

Pol Cruells ha dit...

Oh! Pere! quines fotos! m'encanten! Moltes gràcies un altre cop per escollir sempre racons tan resultons. Hi tornarem algun dia!

Gemma ha dit...

Pietro, ja veig que al final ahir no vas anar a esquiar, eh? ;)

El lloc és molt xulo, un altre cop ens has descobert un racó preciós i amb moltes possibilitats... ens va quedar molta feina per fer!
La via "foc als peus" és totalment recomable, un 6c+ que no regala res.
I el 7a, estic d'acord amb el Fernando, si vas a vista és ben bé 7a+... El pas llarg que comenta és on em vaig penjar, després de mirar-m'ho, vaig agafar un forat invertit i vaig arribar sobre el sostret... gens evident a vista!
Millor, així tenim excusa per tornar i encadenar-lo!

Pietro ha dit...

Pere: tens tota la raó, és ben curiós això de les modes, però a mi ja em va bé, aixì sempre trobem tranquilitat a llocs com aquest!

Gemma i Pol: Aquesta vegada va sortir bé la descoberta, jejeje, però de vegades també ens enportem algun "chascu"...és el que té arriscar-se a anar a llocs que no coneixem i dels quals no tenim cap més referència que una simple ressenya. Però vaja, també m'agrada assumir aquest risc...forma part de l'aventura i diuen que "qui no arrisca no pisca"

Jaumegrimp ha dit...

Darrerament vas de descoberta eh! bona feina aquesta que ens permet prendre vistes gràcies a la informació que penges!