09 de juliol 2007

"TRIATLÓ" PEL MONTSANT

Aquest diumenge hem fet multiactivitats per la Serra del Montsant; primer una excursioneta, després un bany i finalment unes escaladetes. Però anem a pams: primer hem fet una de les excursions més clàssiques i boniques de la Serra. Es tracta de fer el recorregut entre les ermites de Sant Antoni i Sant Bartomeu de Fraguerau. El recorregut va seguint el riu Montsant per un dels seus trams més espectaculars: el Congost de Fraguerau i acaba a la remota i solitària ermita romànica de Sant Bartomeu. De tornada aprofitem una tram del riu anomenat Cadolles Fondes on l'aigua ha excavat una sèrie de gorgs tots seguits per dinar i fer un bany.

Ermita de Sant Bartomeu de Fraguerau i les Cadolles Fondes.

A la tarda ens arribem fins a Margalef i més concretament fins al Barranc de Sant Salvador, zona menys concorreguda i més ombrívola que els típics sectors de la carretera de l'embassament. Concretament parem al Totxo del Porc, on pràcticament podrem assegurar des del cotxe i tenim vies de tots els graus, des de 4 a 7b en un reduit i còmode espai. Aquest sector ha vist augmentat recentment el seu nombre de vies tant a la cara nord-oest, on tenim quarts i cinquès a dojo, com a la cara nord-est on s'han obert tres noves vies tot el dia a l'ombra.

La cara fàcil del Totxo i ultimíssima ressenya del sector.

Nosaltres comencem fent una via de les molt fàcils: Blanqui ( 4+) per escalfar i amb la idea que la Nesa en faci unes quantes més,...però avui està de pega; durant l'excursió se li han ressentit molt els genolls i ara pràcticament no pot escalar així que continuo jo sol cap a vies amb més "vidilla". Faig:
  • Sucran: 6a+. Boníssima nova via perfectament equipada amb químics molt vertical o inclús desplomada. Costa però surt. Inicialment 6b, però decotada a 6a+.
  • Pere arribant a la reunió d'aquesta via.

• Lo morissec assassí: 5+. Una altra magnífica via margalefiana de placa amb forats. Tot i el grau no resulta trivial.

• Tot és igual: 6a+. De característiques similars a l'anterior, però amb algun pas molt més fi, vaja de forats més petits.

• Six veu ques facil: 6b. Aquesta la probo amb top rope i surt bastant agònicament,...però surt,...l'hauria d'haver provat de primer!!!.

Comodíssim peu de via i el sector Racó de la Finestra com a teló de fons.

PGB ha dit...

Que maco que és el Montsant :)

bon collage el del triatló ;)

Gemma ha dit...

Ostres Pere, d'això se'n diu un dia complet i ben aprofitat!
L'excursió es veu preciosa, amb el bany com a premi final! Quina enveja que fa la Nesa nedant a les Cadolles Fondes...
Està bé saber que per Margalef hi ha sectors a l'ombra. Feia calor? Aquest bloc del Porc fa molt bona pinta, groink, groink!
Nosaltres al final no vam anar a la Cova de l'Arcada, ho deixem per diumenge vinent, que tenim berenar familiar i hem de ser d'hora a casa. Vam anar a Tres Ponts a flipar un rato mirant com els lolos s'enfilen pels 8b!

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Hola Pere, quina excursió més interessant que vau fer, aquesta zona del Montsant la conec poc i me n'has fet entrar ganes...a Margalef vas fer feina, a aquest sector no hi he estat, hi haurem d'anar.

Xavi ha dit...

Bona combinació i bones fotos com és habitual en aquest blog. Apuntarem el sector de fàcil accés per anar-hi a les sortides en "família" jeje...Adéu

Pietro ha dit...

Eii Xavi, què tal,...ja deu estar a punt de sortir no el "pinyolet"?. Si que és un bon lloc si per les families. Per cert, si feu alguna estada per Sabadell, que sàpigues que aquest juliol estem fent un intensiu per Sant Llorenç i pràcticament cada dimarts i dijous tarda anem a escalar. L'altre dia vaig escalar per primer cop en ma vida a Font Soleia (...increible però cert!). A veure si ens veiem!

Pekas ha dit...

aixi m'agrada...que aprofitis el día... el finde...la vida...

a muueeeeerrteeeeeeeeee...!!!!!
:-))))))))

Anònim ha dit...

Ei Pere! Més que res desitjar-te un gran estiu fent el que més t'agrada. No et pregunto per les notes perquè suposo que no te n'ha quedat cap. Jo de moment vaig fent cims que tu deus haver fet 900000000 cops però weno, amb 18 anys s'ha d'anar fent. De moment aquest estiu han caigut ja el Canigó i d'una tirada i amb l'Aimar vam fer el Bastiments, el pic de Fresers, el de l'Infern i el Gra de Fajol. Gaudeix de l'aventura!

Pietro ha dit...

Felicitats i a seguir pujant muntanyes!. Jo la setmana passada precisament vaig estar d'excursió per les Gorges del Freser, Coma de Vaca i Núria. Bon estiu per vosaltres també!