06 de març 2008

COLL DE LA BARRACA: LA GRAN OBLIDADA

El passat diumenge vam visitar aquesta injustament oblidada escola del Penedès que va viure la seva època daurada ja fa 10 o 15 anys. Bé, en el meu cas la tenia premeditadament oblidada, ja que la meva primera visita, de la qual ja deu fer uns deu anys, em va deixar “traumatitzat” al fracassar fins i tot en algun quart!
Un dels millors avantatges de progressar en el grau d’escalada és que pots ampliar molt el ventall de llocs on anar i vies per fer, o donar una segona oportunitat a llocs com aquest. I la veritat és que, si no tenim en compte el “petit inconvenient” del "supergrau", resulta una escola interessantíssima: paisatge, roca, peu de via i entorn de primera i vies força llargues i variades. A destacar les curioses formacions tipus xorreretes o estalactites-columna que fa la roca a varis llocs. I sí, la fama de vies infragraduades és ben merescuda i es fa més palesa a les vies de grau baix. Però bé, simplement es tracta d’anar-hi ben mentalitzats d’aquest fet i assumir que aquí difícilment encadenarem el nostre grau límit. I això és el que vam fer aquest diumenge l’Arnau, el Joan, la Carlota, el Pol, la Gemma i un servidor,...bé tot i la mentalització algun renec es va escapar per culpa d’algun cinquillo traïdor!

Mentres el Joan i la Carlota s’estrenaven amb Piti (IV+) i Salomó (V) (ambdues bastant ben graduades segons expliquen), l’Arnau i jo ens posàvem a:

-Si te dicen que caí, 6a, 20 m (**): Primera meitat tombadeta i amb força canto, però final fi i vertical amb uns quants bloquejos regleteros. Podria ser tranquil·lament un 6a+.

Carlota i Pol en aquesta via
-Coll de vent, V+, 20 m (**): Primer terç desplomat i sostingut. Tot i el bon canto es fa llarg i dur. Després la cosa tomba i esdevé un festival de preses i roca excel·lent. Per mi, la via més infragraduada que vam fer; m’atreviria a dir que he fet 6bs més fàcils!
-Dinar Calent, 6a+, 20m (**): De característiques similars a l’anterior, però el començament és més fi. A dalt tot tipus de cantos i forats compensen el patiment inicial. Aquesta podria ser tranquil·lament 6b.

Pere en aquesta via (6a+) i Joan acabant "Si te dicen que caí" (6a)
-Cristina, 6a+, 20m (***): Per mi la millor via del dia i segurament la que s’ajusta més al grau ressenyat. Increïble col·lecció de xorreretes típiques de la zona, que vistes des de baix donen a la via un aspecte més fàcil del que resulta en realitat.
Arnau a "Coll de vent" (V+) i a "Cristina" (6a+)
Cap al migdia arriben el Pol i la Gemma que també fan algunes d’aquestes vies i després passem al sector Boulevard o Solarium, que fa honor al seu nom i ens torrem mentres fem les vies:

-Criatures del bosc, 6a+, 20 m (***): Una altra placa amb forces xorreretes, però en aquest cas el que ens salva és el magnífic diedre que té a l’esquerra. Tant n’és de bo i atraient que el pas clau de la via ve a dalt de tot, quan l’has de deixar i encarar-te a la placa per arribar al descuelgue.

Arnau a "Criatures del bosc" (6a+)
-Sociainoman, 6b, 20 m (**). Via força variada. Comença per una placa fineta i tècnica, amb algun pas llarg, que culmina amb el pas clau de la via: una seqüència realment dura de pinces i miniregletes que ens permeten arribar a una mena d’esperó amb bon canto fins a dalt. Em costa dos intents, però un cop vista la seqüència surt força bé. Aquesta fa de mal graduar perquè el tema està en aquest pas, però crec que com a mínim podria ser 6b+.

El comodíssim sector Solarium i Pere a la via Sociainoman (6b)
Mentrestant la Gemma ha anat a provar un 7a (Azukiki) però ens confirma que per aquests graus la cosa també està apretadeta i es queda lluny d’escadenar-lo.

En definitiva, aquesta segona visita m’ha deixat molt millor gust de boca que la primera i ara penso que de ben segur en vindran més!

Anònim ha dit...

El grau al Coll de la Barraca està una mica apretat.

Això junt a la seva situació una mica lluny de tot crec que es el que deu fer que sigui tan poco popular.

En tot cas mereix algunes visites pero amb mínim el 6a una mica controlar. no?

A veure si tornem algun dia...

Gemma ha dit...

Molt bona cronica!
El Coll de la Barraca va ser una cura d'humilitat despres de diumenge passat a Malanyeu... el grau esta molt apretat!
El 7a Azukiki es moooolt dur! Despres el van provar dos nois que deien que podia ser perfectament un 7b :(
Haurem de tornar per fer tota la feina pendent!

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Alça Pere! no pares, dissabte i diumenge, quin luxe. Al Coll de la barraca hi he estat un sol cop i fèia un vent gelat que no ens va deixar provar res...el Joan, el meu company d'aleshores es va posar a un 6a i va al.lucinar! davant l'èxit i el fred vam decidir ni provar-ho i marxàrem de romeria cap a MOntserrat sud...
a veure si coincidim algún dia, aquest dissabte surts?

Llorenç ha dit...

Pietro! et veig redescobrint zones per tot arreu...!
bona feineta..i arriscada! llestima que els graus aquests a mi ja em superen sino....

Pau ha dit...

Eps que la gent del Penedès i seguim anant, es una gran escola per anar entre setmana a provar projectes. A més s'està moolt tranquil :P

Pel que respecte al grau, crec que es el que és, ni menys ni més, calcari del Penedès - tipus Gelida. Creieu que per exemple la Directíssima de la Riba 6a+ és menys dura que la via del costat de "Si te dicen que caí" ?

Vinga salut nanos i a trepar fort

Fernando ha dit...

Hi,
Es un sitio muy guapo, con tendencia al bloque.
La Hawai 25x10 (creo que se llama así) es un 7a con estilo. Muy recomendable.
Si os atreis con algo más intenso la Hanky panky, 7b. Dura arriba pero se deja hacer.
Que disfruteis de otro día de escalada en la zona

Salu2

Pietro ha dit...

Sí, la gent del Penedès teniu sort de tenir ecoles com aquesta!...i potser esteu més acostumats al tipus de roca i escalada que s'hi dóna, però els que hi anem més de tant en tant flipem amb el grau!. Segur que si ens acostumèssim a la zona no el trobariem tant dur.
Fernando, gràcies per les recomanacions però jo encara haig de menjar moltes sopes (...o potser n'hauria de menjar menys per treure una mica de lastre, jejeje!) per intentar aquests graus ;)

Anònim ha dit...

Hola Pere! Grans fotos, je je je... M'agradaria que hi poséssis audio, ara... així se sentirien els meus esbufecs i renecs!
Fins aviat!

Carlota ha dit...

Hola Pere! Doncs jo m'enrecordo d'aquell quart que començava amb un sostre i tenia un maillon abandonat a la segona xapa...
Que passeu molt bona setmana santa, dóna records a la Nesa i ens veiem a la tornada!

Pekas ha dit...

Pos jo estic amb alguns de vosaltres... recordo les cures d'humiltat del Coll de la Barraca... recordo algunes víe sper escalfar ...que em deixaven per l'arrastre... :-))))))))

Peró també les recordo com zones tranquiles... :-)))

Anònim ha dit...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.

Última actualització del 6 de març i ja som l'11 d'abril. A més a més, esperava amb impaciència la crònica de setmana santa. Vinga Pere torna a escriure o ens enfadarem !!!

M. Dolors Tresserras

Pietro ha dit...

Ufff, M. Dolors no em posis més deures que aquest segon quatrimestre anem molt estressats!
No, bromes a part, tens raó, haig de reprendre el fil al bloc sinó perderé la clientela! El que passa és que per Setamana Santa vaig anar a esquiar a Chamonix, als peus del Mont Blanc, i estic esperant que em passin uns videos que vam fer per penjar-los a bloc.
Mentrestant, si vols, et pots treure el cuquet amb les fotos:

Anònim ha dit...

eii!! m'agradaria saber si l'escola del coll de la barraca és de fàcil aproximació o cal algún tipus de suggeriment per arribar-hi, i si algu a provat vies de 7a em podría fer alguna recomanació?? Merci i fins aviat!!

Pietro ha dit...

Hola anònim, no l'aproximació és fàcil i evident. Has de seguir al peu de la lletra el que explica la guia de Barcelona y alrededores (d'allà on deixis el cotxe camines uns metres, potser 200, per una pista secundària i a mà dreta ja veuràs un corriol amb fites que s'enfila cap a les parets). Respecte els 7as, jo no faig aquest grau i per tant no n'he probat cap, però la gent que conec i que n'ha fet diuen que estan molt bé!
Apa vinga, a disfrutar!

K. ha dit...

Hoy hemos estado por ahí.

Confirmar lo dicho: las vias están entre un + y una letra apretadas respecto al grado francés habitual según el croquis que aparece en la Guia de BCN y Alrededores, mal que les pese a los más conservadores:

Si te dicen que caí es 6a+ difícil a-vista (puede parecer 6b pero sabiendo donde vas mejora).

Coll de vent es 6a+ físico y bueno, aunque si se te da mal es estilo también puede parecer 6b

Dinar Calent puede ser un buen 6b de pila con unos mantels de inicio algo antipáticos y luego tres estrellas de via

Y así sucesivamente... :)

Sabiendo esto, la escalada en Coll de la Barraca puede ser de lo mejorcito del Penedès.

PD: Hoy un palmo de nieve en todo el pie de via :) :)

K. ha dit...

Hoy hemos estado por ahí.

Y así sucesivamente... :)

PD: Hoy un palmo de nieve en todo el pie de via :) :)