07 de novembre 2006

PONT DEL PILAR A L'ALT URGELL

En aquest primer article del Blog voldria agrair a totes aquelles persones que dediquen part del seu temps lliure a equipar, reequipar i difondre informació de les noves vies i zones d'escalada. Gràcies a ells, pràcticament cada setmana podem descobrir nous llocs on practicar el nostre esport. També vull NO agrair a tots aquells que fan el contrari; desequipar, embrutar, robar i altres tipus de terrorisme de muntanya (si a algú li han xiulat les orelles al llegir això últim, millor surti d'aquest blog no fos cas que li vinguessin ganes d'anar als llocs que us presentaré).

Precisament, el passat pont del Pilar varem quedar amb en Xavi i la Núria, dos companys pertanyents al primer grup, per anar a trepar pels seus dominis: L'Alt Urgell. Les escoles visitades foren: Coll de Nargó (Sector Coll Piquer), Congost de Tresponts (Placa d'en Marcel) i Perles (Sector dels Roures).

13.10.2006 - COLL DE NARGÓ - PARET DE COLL PIQUER

Poques coses a dir sobre aquest sector, ja que és força conegut. Simplement que moltes vies han estat reequipades i que la roca segueix conservant la bona adherència i qualitat tot i la seva freqüentació. També destacar que hi ha 4 vies noves als voltants de la via "El hecho mero" de graus entre el 6a i el 6b. Les podeu veure a la següent ressenya:

Coll de Nargó - Coll Piquer (dreta)
Eva en una de les noves vies (6b). Al fons Paret del Grau

Nesa, Núria i Eva a les noves vies de Coll Piquer
Pere a "Tuf de tuf" 6b. Coll Piquer (esq.)
14.10.2006 - CONGOST DE TRESPONTS - PLACA D'EN MARCEL (ORGANYÀ)
A l'endemà, aprofitem que hem dormit a la Seu d'Urgell per donar un volt per la ciutat, molt animada perquè estan de Fira i també passegem pel Parc Olímpic del Segre. Ens interessa fer temps, perquè volem anar a escalar a la Placa d'en Marcel, on el sol hi pica de valent tot el matí, i encara més aquest octubre que està essent molt calorós.
Ja al migdia, aparquem al PK-164 de la C-14 i en 5 minuts de forta pujada arribem a la paret, que és ben visibles des de la carretera. Es un sector nou de calcari excel·lent, tipus "slab" amb canaletes, com a alguns llocs de la cara sud del Pedraforca o a la Paret de Sant Pere del Montgrony. Hi ha 12 vies d'uns 20 metres, perfectament equipades amb parabolts i d'un grau similar (predomina el 5c), excepte una sensiblement més difícil per un pas moooolt fi (6a+). A les altres vies el grau que apareix a les ressenyes és orientatiu, ja que són molt noves i faltaria anar-lo confirmant.
A més, és una escalada d'adherència, totalment tècnica on la col·locació de peus i l'equilibri faran que troben les vies molt més difícils o fàcils segons la nostra destresa. De totes maneres, els parabolts estan molt junts i fins i tot pot ser un lloc adequat per la iniciació.
Nosaltres vam provar:
Kèfir, 5b
A tope, 6a+
Progressa adequadament 5b+
La figuereta, 5c
La senyo no xirula, 5b
Avalakov, 5a (a nosaltres ens sembla almenys 5c, perquè té un pas força fi i llarg)
Diedre Bonsai, 4c (a nosaltres ens sembla més dura, potser 5b)
Aaa, absteniu-vos d'anar-hi amb calor, ja que al final el sol ens va tocar fins les 17:00.
Placa d'en Marcel i la Nesa progressa adequadament a "Progressa adequadament" (5b+)
Ressenyes al blog de xgrane:
15.10.2006 - PERLES - SECTOR DELS ROURES
Per acabar la nostra estada a la comarca, anem a aquest nou sector de Perles.
Felicitats a l'equipador, perquè és un dels millors sectors d'escalada esportiva en graus mitjos que hem visitat. Ho té tot: entorn bucòlic, tranquil·litat, peu de via net i còmode i vies ben equipades amb el grau assequible. Ens anirà bé per pujar la moral i recuperar el peus, que els tenim adolorits d'ahir. Aquí toca tibar!, la roca és molt semblant a Vilanova de Meià, però per estrenar!. Ens acompanyen un dia més el Xavi i la Núria i ens fem un fart d'escalar i fer-nos fotos i vídeos de via a via. El botí final del dia és:
Petit Princep,6a
Congost, 6a+
Bonjours, 6b
Míkonos, 6a (possiblement sigui un 5c)
Filigrana, 6b+ (al peu de via posa 6c)
intent a Le Grand Escofier, 7a
Pere a "Bonjours", 6b i Nesa a "Míkonos" (el seu 1er 6a de primera!)
Xavi a"Pioners", 6a
Xavi a "Bonjours", 6b
Ressenyes al blog de xgrane:
...I ara ve la part gastronòmica: Al final del dia tornem a Sabadell pel Coll de Jou i Solsona i en un bosquet del qual no penso donar més dades :P vàrem trobar aquesta meravella: